Keblinger

Keblinger

Ingat aku nak sangat duit ko?!

| Tuesday, February 15, 2011
Lama tidak menulis gara-gara kesengalan internet. Penulis ada masalah dengan broadband. Dah lebih limit sebab download movie hari tuh. Silap timing tarikh. Terpaksalah tanggung akibatnya. Itu cerita lama. Tapi, apa yang penulis ingin tuliskan juga cerita lama. Cerita yang membuatkan penulis sakit hati. Kalau boleh tampar, memang penulis tampar terus muka orang tuh. Bajet bagus. Nak kerja pun susah. Harap CGPA je 3.67 tapi sombong, bongkak, perasan bagus. Dulu masa tak kerja, merengek sana sini. Kerja tak dapatlah, interview tak perform lah, takde khabar berita lah. Bila dah kerja, baru dapat gaji 2 bulan, dah sombong macam dapat gaji RM5 juta sehari.

Ceritanya bermula begini. Penulis hanya mengajak kawan penulis untuk keluar makan. Penulis ada belikan ole-ole daripada Korea utk diberikan. "G makan je..pastuh,baliklah..", kata penulis.
"kan sibuk..balik kg lagi..", kata dia.

"Kejap je g makan..kenny rogers pon boley..", kata penulis.

"ala..bukan nak jumpa pon, nak suroh belanja makan kan?nak berapa ringgit?boleh bank in la..bagi no akaun..", kata dia.

"$%^&*&^!!bullshit!ingat aku nak sangat duit ko!!aku pon ada duit!nak makan kat TGI Friday pon boleh la!!"

Mungkin ada yang menganggap penulis mereka cerita. Tetapi, itu adalah hakikat yang penulis terima. Bermula saat itu, penulis sudah delete no telnya dan memikirkan kaedah untuk remove friend dalam facebook. Kalau camni gaya seorang fresh graduate yang baru 2 bulan kerja kat company yang biasa-biasa je, no wonder~

I'm just lucky because I've made a right decision. Seriously, I hate you! You just like a bullshit!


0 comments:

Post a Comment

 

Copyright © 2010 :::::It's Always About Me::::: Blogger Template by Dzignine