Keblinger

Keblinger

Makan.

| Tuesday, January 22, 2013
Hari Ahad. 20 Januari 2012. Mid Valley Exhibition Hall. Malaysia food Festival.

Kebetulan, Along ajak pergi Malaysia Food Festival. Siap-siap waktu pagi, terus pergi Mid Valley. Good idea. Good exhibition. Masuk-masuk, mister potato juga yang dibeli dulu. Borong 2 beg. Macam-macam ada. Dari mister potato, sampailah ke air minuman jus mangga dari Perlis.

Aku bukan racist. Cuma, apa yang kurang pada pandangan mata aku ni, nisbah makanan antara cina dengan melayu lebih kurang 70:30. Bermakna makanan cina lebih banyak daripada melayu. Bila kita bercakap tentang makanan, kita akan bicara tentang makanan yang halal untuk muslim. Jadi, bila lebih ramai orang muslim yang menyediakan booth makanan muslim, pastinya lebih ramai orang yang akan kunjungi. Takdela macam aku neh, dalam sejam dah habis pusing. Sebab makanan cina lebih banyak. Seeloknya, biarlah 50:50. Bertindak adil sesama kita warga Malaysia tercinta. 

Masuk exhibition lapar, keluar exhibition kenyang. wheeeee...

Kalau sesiapa ada kelapangan, bolehlah pergi kilang Beryl's. Ada chocolate Fair sampai 8hb Februari. Harga dari kilang. Quite nice cookies. Kat mana Kilang Beryl's? Kat Seri Kembangan. Search kat google, boleh jumpa. Tapi lagi senang kalau guna jalan daripada pintu Fakulti Kejuruteraan UPM. Terus hala ke Seri Kembangan, boleh nampak kilang sebelah kanan.

"Bertungkus lumus siapkan rumah, tapi orang lain bahagia duduk. Cool right?"

-WAN AIZAT-

1 comments:

{ A.H. } at: January 23, 2013 at 10:16 PM said...

Mister potato 2 beg?? Mine takde? Aishh..! Keciwa ginii.. :P

Post a Comment

 

Copyright © 2010 :::::It's Always About Me::::: Blogger Template by Dzignine