Keblinger

Keblinger

Titipan jari menekan keyboard menurut hati..

| Sunday, March 27, 2011

Aku..
dikurniakan hati d
an perasaan..
yang ingin mencintai dan dicintai..
oleh insan yang lain..
mencari titik persamaan..
bagi meraikan pe
rbezaan..

Aku..
Tidak sekuat gempa bu
mi gegarannya..
Namun tidak selemah h
embusan angin bayu..
Hatiku kuat mengatakan begitu..
Walaupun akan ada aral melintangnya..
Tidak mungkin boleh berlabuh kapal tanpa meredah tingginya ombak..

Aku..
Walaupun kata-k
ataku sebegitu..
Tidak bermakna tidak
endahkannya..
Malahan lebih mendalam maksudnya..
Usahlah diragui kata-kataku itu..
Kerana ungkapanku adalah dari hati..
Walhal terbitnya dari mulut..

Ak
u..
Tiada bertulis jaminannya..
Tiada bersaksi kata-kata yang diungkapkan..
Tiada bukti mam
pu ku leraikan..
Tiada janji lagi yang boleh ku ikatkan..
Tiada itu, ini, dan sebagainya..
Apa yang ada..hanyalah aku..
Aku terasa hati walaupun tidak bersuluh mahupun terang cahayanya itu. Tersentap seketika jiwa yang memerangkap perasaan aku ketika itu. Hakikatnya, manusia itu berbeza. Hakikat yang tidak mampu ditelan oleh semua manusia. Ianya pahit dan ramai yang enggan menerimanya. Aku sekadar aku. Yang inginkan kebahagiaan dalam kehidupan. Tanpa menerbitkan permusuhan di antara sekalian manusia. Andai ku pergi dahulu, maafkanlah segala kesalahan aku. Maaf ku pinta dari segenap lapisan yang pernah mengenaliku.

0 comments:

Post a Comment

 

Copyright © 2010 :::::It's Always About Me::::: Blogger Template by Dzignine